MICHELIN
Michelin
Sinds de oprichting van het bedrijf, heeft Michelins missie erin bestaan bij te dragen tot de mobiliteit van goederen en personen en meer nog, tot maatschappelijke vooruitgang. Onze bredere doelstelling beoogt tegemoet te komen aan een fundamentele menselijke behoefte aan sociale omgang, communicatie en reizen.
Michelin verbindt zich ertoe elk aspect van zijn bedrijfsactiviteiten op een maatschappelijk verantwoorde wijze uit te voeren. Dit omvat de ontwikkeling van steeds doeltreffende oplossingen waarbij de verwachtingen en belangen van de klanten en aandeelhouders voorop staan. Dit omvat ook respect voor het milieu en tegelijkertijd een winstgevende bedrijfsvoering.
Michelins bedrijfsbeslissingen en -activiteiten steunen op vijf fundamentele waarden:
- Respect voor de klant
- Respect voor de mens
- Respect voor de aandeelhouder
- Respect voor het milieu
- Respect voor de feiten
Michelins missie omvat de bevordering van mobiliteit door de concrete toepassing van zijn bedrijfswaarden, namelijk respect voor de klant, respect voor de mens, respect voor de aandeelhouder, respect voor het milieu en respect voor de feiten.
Michelin neemt een leiderspositie in op elke bandenmarkt en is bovendien een referentie op het gebied van kaarten en gidsen. Het bedrijf benut zijn technologische expertise, innovatievermogen, kwaliteitsproducten, kwaliteitsdiensten en gevestigde merken om zijn groeistrategie te stimuleren en de doeltreffendheid van elk aspect van zijn bedrijfsvoering te verbeteren.
Om zijn markt beter te bevatten en aan de behoeften van zijn klanten tegemoet te komen, is de Michelin-groep rond productlijnen georganiseerd, elk met zijn eigen activiteitengebied, marketing, productontwikkeling, productie en marketingmiddelen.








